Monday, May 9, 2011

Moment 7 - Le grand final

Finalen på Gabby Moments veckan är lite avancerad, jag tog liksom min klumpighet till en helt ny, avancerad dimension. Ska göra mitt bästa för att vara så tydlig som möjligt.

Jag var på en lägenhets fest hos 2 utbytesstudenter som öppnat upp båda sina lägenheter och bildat "en fest våning/plan". I härlig utbytesstudent anda var detta självklart ett sjöslag. Hur som helst, jag står i trapphuset och ska säga hej då till några kompisar. Vi skämtar om "veven" "schtekar dansen" eller vad ni nu vill kalla det, som jag självklart har lärt dom i sann Stockholms anda. Glad och full av energi hoppar jag upp och ner, vevar samtidigt, medans jag hoppar snurrar jag runt för att gå min väg. Mitt i detta hoppande tar det stopp och mitt ben (från knäet neråt) sitter fast i 90 graders vinkel i en cykel. På något omöjligt sätt har en plast pinne, som stack ut från cykeln, kilats in och fastnat innanför min stövel, så jag satt fast i cykeln. Förstår ni? Som sagt, jag fatta inte själv hur det gick till, mina vader är inte de minsta så mina stövlar sitter rätt tajt! Hur som helst, lätt road säger jag, "I'm stuck" *följs av skratt* "Wait, I'm stuck in the bike..." Med lätt dumförklarande ögon betraktade de mig medan jag balanserandes på ett ben försökte ta mig loss...

Det är lätt för er andra att skratta åt, men tänk på mig, jag är faktiskt fast med mig själv hela livet!

No comments:

Post a Comment