Saturday, May 7, 2011

Moment 5 - spegel spegel

Dagens moment är en gammal klassiker, någon som sett det senaste avsnittet av How I met your mother kan nog föreställa sig det.

Jag var på en nattklubb i Edinburgh och letade efter mina kompisar. Det var som en labyrint där inne med många olika små rum och trånga utrymmen. Så när jag försöker tränga mig igenom dansgovlet, längst med baren, konstant spejandes efter någon jag känner, får jag syn på någon och tänker för en sekund "den där personen ser bekan... *boom* ..ut" Då har jag alltså sett mig själv och dundrat in pannan i en spegel, gått rätt in i den. Folket som dansade runt omkring mig knäckte sig av skratt. Medan jag generat står där och skrattar går nästa person nästan in i spegeln med, så det var inte bara jag! Vem ställer en spegelvägg så, så att det ser ut som en fortsättning på rummet, bland fulla människor dessutom, inte snällt!

No comments:

Post a Comment