Sunday, May 15, 2011

Fulländad lördag

Igår tycker jag var ett sjukt bra exempel på hur bra det kan bli genom att bara ge sig ut på stan. T.ex. hittade vi ett kanon café på Fridhemsplan som serverade söta och salta våfflor. Underbar brunch.

 












Förädiska våfflor på Lavazza



Vad vore en Quarneval utan säckpipor?
Galet mätta bestämde vi oss för att promenera ner till Sveavägen och satte oss på "parkett" framför Stadsbiblioteket och kollade på Quarnevalen. Solen i ansiktet och kul show, kan det bli bättre? Jag reflekterade även vilket jobb de lagt ner, bara att spärra av alla gator i Sthlm och säkerhet med mera - där har vi eventplannering.

Victor's Secret
Efter Quarnevalen strosade vi ner mot Sergels torg. Där råkade det vara en "världsmarknad" där de sålde olika delikatesser från hela världen. Eftersom jag bott i Edinburgh blev jag jätteglad när jag hittade ett Brittiskt tält.
Turkish delight


Så vi fick in både underhållning, utländska delikatesser och shopping på en och samma dag. Jättehärligt. Så lite utgång på Lokal på kvällen, helt klart bra lördag.

No comments:

Post a Comment