Friday, May 6, 2011

Moment 4 - ograciös catwalk



Nån som har sett youtube klippen när modeller kraschar på catwalken? I så fall, ha dem i åtanke inför dagens Moment.

Det var en sån dag. Allt känns grymt, jag hade mina fantastiska Bruno Magli skor och Bitchic väska (se bilden) och humöret var på topp. Med huvudet högt gick jag ner på mattorna som löper som röda mattor längst det öppna kontorslandskapet. Så när jag ska svänga av mattan och ner på min plats, så hade jag inte tänkt på hur hala mina fantastiska skor faktiskt är; vilket resulterar i att ben och armar flyger åt alla håll (alla vet hur Bambi ser ut på isen). På nåt sätt lyckas jag hålla mig stående och tänkte fint gå vidare efter min sprattlande show då en kollega (5 cm ifrån mig) torrt frågar "Lite danssteg så här på morgonkvisten?" och forsätter kolla ner i datorn.

Kanske borde ta namnet Gracious Gabs istället?

No comments:

Post a Comment