Friday, July 22, 2011

Oväntade, nya bekantskaper

Gårdagen blev bra mycket roligare än jag trodde, kanske för att jag fortfarande kör hårt på mitt mission här i juli.

Jag fikade med en kompis jag inte sett på år och dagar, var verkligen jättetrevligt. I kassan beställer jag som vanligt en dubbel espresso med en skvätt vatten i (blir som en start americano). Kassörskan fattar inte först och frågar fram och tillbaka medan tjejen bakom oss ger mig en blick och tittar bort. Jag ler mot henne, säger " Jag vet, jag är ett freak". Jag får igenom min beställning och tjejen bakom mig säger tillslut, "du är inget freak, jag är så glad att någon vågar bryta Latte trenden". Åh, en sann kaffevän! Jag blir så lycklig.

Jag och Ebba - för 100 år sen!



Senare på kvällen gick jag och hunken på bio, efter bion hamnade vi på Soap bar. Jag står själv i baren och då raggar två brittiska killar upp mig. Ena killens mål var att skaffa svensk flickvän. Så jag drar med dem till vårt bord där vi spenderar större delen av kvällen att prata om hur man raggar i Sverige. Vi ska även ta ut dem till helgen så han kan hitta sin brud och eftersom vi åker till London nästa vecka så ska han ta ut oss där! Helt underbart ju! Man vet aldrig var man hittar nya bekantskaper!

No comments:

Post a Comment