Saturday, July 9, 2011

Gömd pärla i Stockholm

När staden kokar och värmen stiger är det skönt att komma ifrån asfalten och lägga sig i gräset, gärna vid vattnet. Rålis i all ära, men det är lätt överbefolkat med en viss Kanadagäss känsla. Det finns dock en mer gömd pärla i stan, nämligen på lilla Essingen. Kanske inte så gömd för dem som bor där, men för dem som inte gör det, kanske man inte går till Luxorparken det första man gör. Det är så fint dock. Fräscht, snyggt och avslappnat. Knappast folktomt, men alla får plats och de modiga hoppar i vattnet från bryggorna. Själv stannar jag på land tills det blir åtminstone 20 grader!

Nu ska jag packa innan jag försvinner till Barcelona imorn! Ska bli så roligt att träffa mina fina vänner! Blir nog lite si och så med bloggandet, men jag ska se vad jag hinner med mellan tapas, Pacha och sangria!

No comments:

Post a Comment