Thursday, April 7, 2011

Mango event

Råkade slinka in på ett event på Mango, klädbutiken på Sergelgatan, av en slump. Trots sin sparsamma annonsering, med endast små skyltar om kvällen i kassan, lyckades de bra med att få dit folk till sin kväll. Det erbjöds 30 % på samtliga plagg i butiken, goodie bags (vem gillar inte såna), besök från en känd bloggerska och så vidare. Jag hittade precis det jag hade kollat på dagen innan, i rätt storlek och behövde inte ens prova, lycka! Lärde mig dock några saker om kvällen.

1. Var i tid. Jag kom 15 min innan och kom nästan längst fram i kön, som sedan sträckte sig över hela kvarteret.

2. Vet du att det är en speciell kväll en viss dag, prova ut vad du letar efter innan.
3. Var kreativ. De hade gjort det bra genom att t.ex. ha modeller som levande skyltdockor, vilket var kul och annorlunda.

4. Se till att få dit bra sponsorer. Cupcake Stockholm bjöd på tilltalande snacks.
5. Ha ett namn som drar, intressanta erbjudanden och priser.
Sjukt nöjd med mina fina fynd. Återkommer med bilder senare.

Nu kallar sängen. ZZzzzz

1 comment:

  1. FÖLJ MIN KAMP MOT ETT DROGFRITT LIV. Läs min blogg där
    jag skriver om mitt liv som föredetta narkoman och min passion för kläder
    och mode, och se modebilder, skvaller, de nyaste trenderna och
    politiken runt missbruk och narkomani. Hjälp mig att sprida budskapet,
    du har stort inflytande med dina läsare, du har makt. Hjälp mig få folk att få
    upp ögonen för bortglömda missbrukare som inte fått den hjälpen jag har fått.
    Media är makt. MVH JohannaZoe

    ReplyDelete