Friday, April 1, 2011

Kan talang verkligen läras ut?

På allastudier.se publiserar de en artikel om hur några studenter marknadsförde yh-utbilningen eventkoordinator i Landskrona genom att arrangera en "urartad fest" på ett torg, med en skylt "här hade det behövts en eventkoordinator". Jag gillar verkligen deras marknadsföring av utbildnigen, väldigt kreativt och väcker uppmärksamhet. Då jag själv har vart just eventkoordinator vet jag vad som krävs i rollen, jag har dock en civilekonomutbildning i ryggen. Detta är min personliga åsikt, men det verkar väl nischat och på så sätt farligt att bara utbilda sig till eventkoordinator, då det är en ganska konjunkturskänslig roll. Nummer 2, mycket kan läras av erfarenhet men jag ifrågasätter om talang kan läras ut på högskolan? Somliga har det, andra inte.

No comments:

Post a Comment