Wednesday, June 1, 2011

Kvinnan bakom masken

Lojalitet ska belönas, och då tänker jag på er trogna / sporadiska / nya läsare som tittar in på bloggen. Vet inte hur mycket det har lyst igenom, men jag är inte mycket för hämningar och skäms inte så lätt. Därför tänkte jag dela med mig av ett av mina "alter-egon" som har orsakat många skratt. Under min studenttid jobbade jag ofta extra som eventare, på olika tillställningar. En gång tog jag ett endagsuppdrag.... som maskot.

Ja, det är jag där inne, på Media Markt i Jönköping 2009, som Duracellkanin. Det var svettigt, klumpigt och jag såg i stortsett inte ovanför knäna på folk. Spenderade mest dagen med att gå runt och krama barn, skrämma en och annan anställd som var rädd för maskotar. En annan anställd raggade däremot på mig, i kanindräkten, han såg mig aldrig utan. True story! 

No comments:

Post a Comment