Tuesday, March 8, 2011

How to entertain turists

Eftersom jag har pluggat utomlands har jag en hel del internationella vänner. 2 av mina darlings hälsar på mig fr.o.m. torsdag! Yay! Så har vi det lilla dilemmat hur man visar upp Stockholm från sin bästa sida! Turistande är inte min starka sida, jag vill mest shoppa, sitta på caféer och klubba. Men icke, här ska ses saker! Plugga Stockholmskunskap får jag göra på torsdag, man måste ju veta saker om stan man kommer ifrån.

Jag har dock lite idéer, varav en av dem är att på kvällen de anländer, ta dem till Skybaren i Skatteskrapan. Kan väl vara mysigt att se hela stan och ta en drink. Alt. Radisson Blu på Vasagatan eller Gondolen? Gondolen känns inte så fantasifullt dock. Någon som vart på någon av ställena som kan rekommendera nåt?

1 comment:

  1. Skatteskrapan är jättetrevlig och har en fin vy!

    ReplyDelete