Monday, February 28, 2011

Lyckad Suprisefest

<-- i ordning för kvällen.
Även om jag hade varnat honom sen länge, misstänkte faktiskt min käre pojkvän inget inför sin stundande födelsedag. Intet ont anande att hade planerat en fest tillsammans med hans bror. Detta är långt ifrån min första suprisefest. Jag älskar konceptet och skulle gärna se mer av det i Sverige. Här kommer några tips för en lyckad överraskningsfest.

1. Skaffa en medbrottsling. Det är svårt att anordna en sån här fest själv, gärna om man bor tillsammans. I detta fallet tog jag hjälp av brorsan, som även stod för lokalen.

2. Låt det låta spontant. För att komma till den planerade festen måste personen tro att det är dennes egen idé. Vi var på Comedy Central innan, jag och brorsan kommit fram till att han ska ringa och bjuda över oss på ett glas vin. Hade min pojkvän tvekat, hade jag fått pusha på lite lätt att det var en bra idé.

3. Se till att det är tyst när ni kommer. Detta misslyckades vi lite med. Festen var förberedd på att vi skulle komma, men det lät ut i trapphuset när vi kom in. Men det sabbade i alla fall inte överraskningen.

4. Den överraskade ska verkligen känna sig som huvudpersonen. Mycket uppmärksamhet och ett litet attribut (typ en småpinsam partyhatt) brukar hjälpa.

Er planerare, födelsedagsbarnet och medbrottslingen

5. Bjud på något annorlunda. Jag rekommenderar Moranisse shots: Likör 43, blåbärssoppa och vispad grädde. Alla tvekar innan de dricker, alla älskar den efter de smakat. (Inklusive yours truly).

No comments:

Post a Comment