Friday, February 25, 2011

Location location location

Guldbaggegalan låg i år på min födelsedag. Vid 3 tiden på dagen får jag ett telefonsamtal som undrar "vill du gå på galan ikväll? Vi åker vid 17 i så fall". Då var det bara att ta sig hem och på under 30 minuter försöka göra sig i ordning.

Lärdom nr 1. Ha alltid en klänning hemma, som passar. Du vet aldrig vad du blir bjuden på.

Här är jag med pappsen, lyckades dölja min panik fix någorlunda i alla fall.

Själva galan var på Cirkus, medan efterfesten var på Berns. Båda ställena har högt i tak och är mingelvänliga, om ni nu råkar vara 1500 personer.

Lärdom nr 2. Välj lokalen noga och med hänsyn till hur många ni är. Oavsett om det är en 25 års fest eller studentskiva.

Själv har jag lärt mig den hårda vägen då jag en gång var på en tillställning där restaurangen lovade att de kunde servera alla 160 personer, vilket de inte riktigt höll. Så syna dem noga och se om det verkar rimligt. Det går att rädda med lite kreativitet på plats, men bäst är att utvärdera lokalerna noga från början.

No comments:

Post a Comment