Tuesday, December 13, 2011

Blod & Lucia

Glad Lucia på er alla,
någon som fått en lussebulle än? Här på jobbet hade vi ett fint Lucia tåg och fika i stora matsalen, väldigt mysigt och stämningsfullt. Något att infira på din plats kanske?



En annan sak jag vill flagga för en dag som denna är att ge blod. Jag kan göra en långsökt koppling att Lucia var ju faktiskt matryr och gav sitt blod, därför är detta en perfekt blodgivningsdag (som alla andra dagar :) ) Ok, jag varnade för att det var långsökt. Lite viktigare är att det snart är storhelger och det kommer att behövas blod på sjukhusen, ifall det händer dig något. Jag var på Blodcentralen igår, det är det mest harmoniska ställe man kan vara på, så avkopplande. Det gör inte ont och de tar väl hand om dig. De raraste, ganska coola, tonåringarna satt bredvid mig och tävlade om hur många av deras kompisar de rekryterat. That's the spirit! Ut och gör dagens goda gärning.

No comments:

Post a Comment