Wednesday, August 24, 2011

Plan to fail or fail to plan?

Halloj,
för tillfället sitter jag med en kick-off för 450 personer som går av stapeln i början av september. Är det en sak jag har lärt mig av alla mina event är det att man kan planera för mycket, men knappast för allt. Den viktigaste lärdomen att komma ihåg är dock, du kan planera för och förutsätta att deltagarna inte kommer att göra som du tänkt / planerat i form av komma i tid, komma i huvudtaget eller gå på de aktiviteterna de är bokade för. Kom då ihåg att utfallet blir alltid som du absolut inte tänkt. Men vet man det, så får man helt enkelt ställa in sig på att ha en back-up plan, komma ihåg att andas, kompromissa lite och vara lite flexibel så löser sig allt tillslut. Allt löser sig. Det intalar i alla fall jag mig.

No comments:

Post a Comment