Wednesday, November 16, 2011

Time management

Gooood morning sunshines,
när jag kollar i min kalender så slår mig en sak, time management - utan det, hur får man då ihop vardagen? I mitt fall ska jag prestera på jobbet, träna, blogga, driva eget vid sidan av och ha tid med ett socialt liv. Plus tillfälliga projekt som t.ex. uppiffning av lägenheten!  Hur gör man? Kan inte påstå att jag har fått ihop en magisk blandning, men jag börjar få någon form av balans.
1. Jag börja dagen lite tidigare för att få mer gjort, ostört. Kom in till jobbet vid 7.00-7.30 för att få ett försprång.
2. Träna på lunchen. Det kanske räcker med en 30 min joggingrunda om man inte har nära till ett gym. Ta med en lunchlåda/take away för att spara in lite tid.
3. Träna med dina kompisar. Inget jag var så mycket för tidigare, gillade att träna själv, men det är så mycket bättre med sällskap. Det är större chans att vi kommer iväg och vi får tid att ses.
4. Balansera med eget företag? Om det går så lägger jag möten senare på dagen, alltså vid 16.00-16.30.
5. Skaffa en kalender!

För att orka detta behöver man energi, och vart kommer den ifrån? Hade ingen förrän ganska nyligen, min magiska cocktail är kaffe, thé, vitaminer (järn, selen och C-vitamin), träning och att fånga ljuset utomhus. Så ska jag erkänna att jag är bortskämd med världens bästa hunk som tar hand om mig!
Happy planning!

No comments:

Post a Comment